Seçmen Listeleri İle İlgili Bir Hatırlatma

Eminim ki hepiniz seçmen kayıtlarının güncellenmesi için muhtarlıklarda askıya çıkarılan listelerden haberdarsınızdır. Eğer bugüne kadar bağlı bulunduğunuz muhtarlığa uğrayıp listelerde adınızın olup olmadığını ya da kaydınızda hata bulunup bulunmadığını kontrol etmediyseniz lütfen acele edin. Çünkü 1 Mart günü yani bu Perşembe akşamı listeler askıdan indirilecek. Eğer sizin seçmen kayıtlarınızda bir hata var ve siz muhtarlığa gidemediğiniz için bu hatayı farkedip düzelttiremediyseniz önümüzdeki seçimlerde oy kullanma hakkınızdan yararlanamama durumuyla karşılaşabilirsiniz.

Bugün Yüksek Seçim Kurulunun -yoğunluktan olsa gerek- doğru düzgün ulaşılamayan (çalışmayan) web sitesinden kendimin ve eşimin seçmen kayıtlarını kontrol ettim ve çok şaşırdım. Ben on küsur yıl önce yaşadığım semtte, eşim ise çocukken ailesi ile beraber yaşadığı şehirde seçmen olarak kayıtlı görünüyor. Oysa daha geçen yıl bağlı olduğumuz muhtarlıklıktaki kayıtlarımızı güncellemiştik biz. Demek ki bizim muhtarlığa kayıt yaptırmamız ya da var olan kaydı güncellememiz kendiliğinden seçmen kayıtlarımızın da güncellenmesini sağlamıyormuş. Ben yarın sabah ilk iş muhtarlığa uğrayacağım…

Siz de Yüksek Seçim Kurulu’nun sitesinden –eğer ulaşabilirseniz elbette- seçmen bilgilerinizi kontrol edebilirsiniz. Adres şu: http://www.ysk.gov.tr/ysk/secmenBilgi.jsp

Dilerim seçmen kayıtlarınızı görünce benim kadar şaşırmaz ve muhtarlığa koşmak durumunda kalmazsınız.